|
Profesní rozvoj učitele matematiky
Pávová, Jana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Profesní rozvoj učitele matematiky AUTOR: Jana Pávová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá tématem Profesní rozvoj učitele matematiky. V teoretické části zasazuje systém dalšího vzdělávání učitelů v ČR do kontextu celoživotního učení. Představuje jeho legislativní dělení a popisuje dělení alternativní. V následující části nabízí přehled zdrojů informací vhodných pro učitele matematiky a současné nabídky kurzů dalšího vzdělávání a aktivit sebevzdělávání pro tyto učitele. Příslušné odkazy jsou uvedeny v přílohách. V empirické části se věnuje analýze, interpretaci a zhodnocení kvalitativního výzkumu mezi učiteli matematiky, který zjišťuje, jaké jsou jejich zkušenosti s dalším vzděláváním/profesním rozvojem a jejich postoje a názory v této oblasti. Dále analyzuje jejich přístupy z hlediska konstruktivismu ve výuce matematice. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel matematiky, další vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, edukační portál, JČMF, matematické soutěže, konstruktivismus ve výuce matematice, talentovaní žáci, nadaní žáci.
|
|
Analýza fyzického zatížení učitele a faktorů, které jej ovlivňují při vyučování matematiky na prvním stupni základní školy
KUČEROVÁ, Lucie
Diplomová práce je pilotní studií, která je zaměřena na analýzu aktivit učitele, fyzického zatížení a faktorů, které jej ovlivňují při vyučování matematiky na prvním stupni základní školy ve výuce matematiky, v kontextu s aktivitami a metodami práce, které ve výuce učitel zařazuje v kontextu s kurikulem v této vzdělávací oblasti. V úvodní části jsou nezbytná teoretická východiska pro zpracování práce a naplnění vytčeného cíle. Pedagogický výzkum je realizován na dvou probandech - učitelkách 1 st. základní školy. Základní metodou je analýza vyučovacích aktivit obou pedagožek ve 4. třídách. Sběr potřebných dat je získáván metodou pozorování, kde základem vyhodnocení jsou multimediální záznamy 7 vyučovacích jednotek matematiky z dvouměsíčního období. Současně pomocí metody snímání srdeční tepové frekvence u obou probandů jsme zaznamenali průměrné hodnoty srdeční tepové frekvence a hodnoty lokálních extrémů srdeční tepové frekvence. Ve výsledkové části jsou interpretovány výsledky pozorování a záznamů ze sporttesteru s grafy, kde je každá výuková jednotka samostatně doplněna o diskuzi. Závěrečná část pak shrnuje výsledky a doporučení do praxe.
|
|
Profesní rozvoj učitele matematiky
Pávová, Jana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Profesní rozvoj učitele matematiky AUTOR: Jana Pávová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá tématem Profesní rozvoj učitele matematiky. V teoretické části zasazuje systém dalšího vzdělávání učitelů v ČR do kontextu celoživotního učení. Představuje jeho legislativní dělení a popisuje dělení alternativní. V následující části nabízí přehled zdrojů informací vhodných pro učitele matematiky a současné nabídky kurzů dalšího vzdělávání a aktivit sebevzdělávání pro tyto učitele. Příslušné odkazy jsou uvedeny v přílohách. V empirické části se věnuje analýze, interpretaci a zhodnocení kvalitativního výzkumu mezi učiteli matematiky, který zjišťuje, jaké jsou jejich zkušenosti s dalším vzděláváním/profesním rozvojem a jejich postoje a názory v této oblasti. Dále analyzuje jejich přístupy z hlediska konstruktivismu ve výuce matematice. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel matematiky, další vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, edukační portál, JČMF, matematické soutěže, konstruktivismus ve výuce matematice, talentovaní žáci, nadaní žáci.
|